» Artykuły » Scenariusze » Bój spotkaniowy

Bój spotkaniowy


wersja do druku

Scenariusz do systemu Flames of War

Redakcja: Adam 'Aki' Kasprzak

Bój spotkaniowy
Wersja do druku w formacie PDF plik 188 KB
II wojna światowa jako wojna ruchoma wielokrotnie stwarzała sytuacje, kiedy jedne oddziały nieoczekiwanie wchodziły w kontakt z innym. Wysoce mobilne oddziały powodowały, iż potyczka taka przekształcała się w kombinację roszad, których celem było zajęcie silnych pozycji na nieprzyjacielskich tyłach. Scenariusz Bój spotkaniowy wykorzystuje zasady specjalne Fair Fight oraz Mobile Battle Twoje rozkazy: Atakujący Twoje siły przebiły się przez nieprzyjacielską linię frontu i obecnie przebywają na jego głębokim zapleczu. Wszystkie napotkane związki taktyczne przeciwnika muszą zostać natychmiast zniszczone zanim zdążą zająć odpowiednie pozycje obronne. Musisz zająć którykolwiek z Twoich Celów zanim przeciwnik zdobędzie któryś ze swoich Obrońca Raporty z frontu donoszą, że przeciwnik przełamał nasze linie. W chwili obecnie pozycje wysuniętych związków nieprzyjaciela są nieznane. Twoja kompania została wysłana w celu zabezpieczenia obiektów o wielkim znaczeniu strategicznym. Kluczowym jest, aby zając je zanim zrobi to przeciwnik. Twoim zadaniem jest zabezpieczenie któregoś ze swoich Celów zanim przeciwnik zajmie któryś z jego Celów.
Przed bitwą 1. Obaj gracze rzucają kością. Gracz, który uzyskał wyższy wynik jest atakującym i wybiera jedną z długich krawędzi jako swoją krawędź. Drugi gracz bronić się będzie z drugiej długiej krawędzi. 2. Atakujący umieszcza dwa Cele po stronie stołu należącej do obrońcy. Obrońca umieszcza 2 Cele po stronie atakującego. Cele muszą się znajdować przynajmniej 16"/40cm od linii dzielącej stół na połowy atakującego i obrońcy oraz nie mogą być umieszczone bliżej niż 8"/20cm od którejkolwiek krawędzi. Cele muszą znajdować się nie więcej niż 48"/120cm od siebie. 3. Obaj gracze, poczynając od atakującego, na zmianę umieszczają po plutonie na swojej połowie stołu. Plutony nie mogą być rozmieszczone bliżej niż 12"/30cm od linii dzielącej stół na połowy atakującego i obrońcy. 4. Obaj gracze, poczynając od atakującego, na zmianę umieszczają swoje drużyny samodzielne (Independent teams) w swoich strefach rozstawienia. Rozpoczęcie bitwy 1. Plutony zwiadowcze przeprowadzają ruch zwiadowczy (Reconnassance Deployment move) zaczynając od jednostek atakującego. 2. Obaj gracze rzucają kością. Gracz, który pierwszy zakończył rozstawienie dolicza +1 do wyniku jaki uzyskał na kości. Gracz, który uzyskał wyższy wynik rozpoczyna grę. W przypadku remisu należy powtórzyć rzut. 3. Ponieważ scenariusz wykorzystuje zasadę specjalną Mobile Battle jednostki w turze pierwszego gracza liczymy jakby się ruszyły. Zakończenie bitwy Bitwa kończy się kiedy:
  • Gracz zaczyna turę dzierżąc któryś z Celów, które umieścił w strefie wystawienia przeciwnika
  • Czas przewidziany na grę się skończy
Wyłonienie zwycięzcy Gracz, który zajął swój Cel zabezpieczył kluczowy element pola bitwy i zepchnął przeciwnika do defensywy. Wylicz zdobyte Punkty Zwycięstwa (VP) na podstawie Tabeli Punktów Zwycięstwa (s. 195 podręcznika głównego). Jeśli żadna ze stron nie wygrała to wynik gry wyliczamy zgodnie z zasadą Fair Fight.
Powyższy tekst jest tłumaczeniem scenariusza z podręcznika głównego do Flames of War. Został przetłumaczony i opublikowany za wiedzą i zgodą wydawnictwa.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Bez odwrotu
Scenariusz do systemu Flames of War
Potyczka
Scenariusz do systemu Flames of War
Odwrót
Scenariusz do systemu Flames of War
Przebicie
Scenariusz do systemu Flames of War
Kocioł
Scenariusz do systemu Flames of War

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.