Czym jest Infinity?
Infinity to gra bitewna typu skirmish - różni się od pozycji takich, jak Warhammer 40.000 tym, że kładzie nacisk na dowodzenie pojedynczymi modelami zamiast całą armią. Gra została stworzona w Hiszpanii przez ekipę Corvus Belli. Cechuje się wieloma, rzadko spotykanymi rozwiązaniami i realizmem rozgrywki. Ogień z luf nieprzyjaciela rzeczywiście jest zabójczy, a gracze mogą reagować na poczynania przeciwnika.
No dobrze, ale zacznijmy od początku - czyli od fabuły, bo to chyba w tego typu grach jest ona najważniejsza, bo bez niej rozgrywka przypominałaby szachy. Rzecz się dzieje w naszym świecie, prawie za 200 lat. Ludzie kolonizują galaktykę i, jak zwykle bywa, walczą ze sobą o dominację.
Największą potęgą jest PanoOeania. Posiada największą liczbę planet, najsilniejsza gospodarkę i najnowocześniejsze technologie. PanOceania jest mieszanką różnych kultur, dziedziczką najlepszych demokratycznych i socjalnych dokonań zachodu. Dumna z siebie i trochę władcza, może się chełpić tym, że ma najbardziej zaawansowane technologicznie społeczeństwo i armię.
Wiecznym wrogiem PanOceanii, nieustającym w spiskach i intrygach, mających doprowadzić do upadku swego przeciwnika, jest Yu Jing. Cały daleki wschód zjednoczył się pod flagą tego, co niegdyś było Chinami. Jako produkt wielkiego przemysłu, osiągnięć technologicznych oraz silnej i rozwijającej się gospodarki, Yu Jing jest zdeterminowane i chce osiągnąć dominującą pozycję, na którą, w swoim mniemaniu, zasługuje.
Inną frakcją jest Haqqislam, dysponujący tylko jednym systemem gwiezdnym, Bourak. Odrzuciwszy fundamentalizm Haqqislam odwołuje się do złotych lat islamu, gdy sięgał on do humanizmu, filozofii i był ściśle połączony z naturą. Wiedza biotechnologiczna oraz terraformacja są głównym kapitałem Haqqislamu, słynącego również z najlepszych uczelni medycznych i planetologicznych w całej Ludzkiej Sferze.
Tam, gdzie toczy się utajona i nieoficjalna wojna, pojawia się duże zapotrzebowanie na niezależnych kupców i najemników - są nimi Nomadowie, stanowiący załogę trzech ogromnych statków kosmicznych (Tunguska, Corregidor i Bakunin). Podróżują oni, handlując, od sytemu do sytemu.
Przedostania frakcja, Ariadna składa się z potomków pierwszego statku z kolonistami, który znikł w tunelu czasoprzestrzennym i został uznany z stracony. Odizolowani na dalekiej i wrogiej planecie, Kozacy, Amerykanie, Szkoci i Francuzi rozwinęli twardą i technologicznie słabo rozwiniętą siłę, której dopiero niedawno udało się z kontaktować z Ludzką Sferą i która stara się uzyskać przestrzeń dla siebie oraz nie dać się zdominować innym potęgom.
Kiedy ludzkość pożera samą siebie, nowe zagrożenie, możliwe, że największe ze wszystkich, utworzyło przyczółek w samym środku Ludzkiej Sfery. Jest nim Połączona Armia obcych ras, zjednoczona przez dominującą Wyewoluowaną Inteligencję, starożytny, sztuczny umysł, który jest owładnięty żądzą władzy nad każdą rasą, z którą się zetknie.
Jak się w to gra?
Zasady mogą na początku sprawić mały problem, są bowiem nowatorskie i trzeba otworzyć się na pewne nietuzinkowe rozwiązania. System bazuje na kości dwudziestościennej i systemie prostych rzutów Normalnych (gracz wykonuje test umiejętności) i Twarzą w Twarz (obaj gracze wykonują taki test i ten, któremu uda się wykonać go lepiej, wygrywa). Co ciekawe, obowiązuje system puli rozkazów - przed bitwą gracz dzieli drużynę na (maksymalnie) dziesięcioosobowe grupy. Na każdego żołnierza w danej grupie gracz ma do dyspozycji rozkaz, który może wydać dowolnemu żołnierzowi z tej samej grupy. Pomyślicie pewnie: 'Super! Wystawiamy jednego killera i dziewięciu najtańszych i mamy problem z głowy.' Nic bardziej mylnego. Na każdy rozkaz wydany żołnierzowi, przeciwnik może wydać Automatyczne Rozkazy Reakcji każdemu swojemu wojownikowi, który widzi (czasem nawet nie musi widzieć) tego, który wykonuje rozkaz. Dodatkowo w grze wprowadzono tak przydatne pomysły, jak:
1 system zmiany trudności trafienia w zależności od odległości do celu;
2 system zasłony, która powoduje u przeciwnika zwiększenie trudności trafienia, a u atakowanego wzrost wartości pancerza;
3 świetny system kamuflażu, który powoduje, że przeciwnik nie wie, kto się w jego kierunku skrada;
4 nowatorski system hakowania ciężkiej piechoty, pancerzy bojowych i zdalnie sterowanych robotów i pojedynków hakerów;
5 system kosztu broni dodatkowych - ciężkie i specjalne bronie posiadają koszt w specjalnej puli punktów, tak, aby nie znalazło się ich nienormalnie dużo w armii;
6 wiele profili uzbrojenie dla każdego typu jednostek
i wiele, wiele innych...
Dobrą wiadomością dla tych z Was, którzy nie władają biegle angielskim jest to, że dzięki inicjatywie kilku z nas na oficjalnej stronie Infinity już niedługo znajdą się skróty zasad w języku polskim oraz to, że forum polskiego dystrybutora (link) powstał oddzielny dział dla Infinity.
Więcej informacji znajdziecie na stronach:
www.infinitythegame.com - strona domowa Infinity - znajdziecie tu skrót zasad, znaczniki i świeże zdjęcia nowych, odjechanych figurek;
Forum Infinity - forum anglojęzyczne w całości poświęcone Infinity, ale jeśli poszukacie dobrze znajdziecie polskojęzyczny przyczółek
Forum Mythos - polskie forum Infinity, jesli macie jakieś pytania, tam chętnie na nie odpowiemy.
Tak więc, miłego grania!