» Aktualności » Infinity - Wstęp

Infinity - Wstęp


wersja do druku

Niesamowita wizja przyszłości naszego świata!


W tym krótkim artykule postaram się odpowiedzieć na kilka pytań związanych z najnowszą propozycją na rynku bitewniaków. Miłego czytania!

Czym jest Infinity?

Infinity to gra bitewna typu skirmish - różni się od pozycji takich, jak Warhammer 40.000 tym, że kładzie nacisk na dowodzenie pojedynczymi modelami zamiast całą armią. Gra została stworzona w Hiszpanii przez ekipę Corvus Belli. Cechuje się wieloma, rzadko spotykanymi rozwiązaniami i realizmem rozgrywki. Ogień z luf nieprzyjaciela rzeczywiście jest zabójczy, a gracze mogą reagować na poczynania przeciwnika.

No dobrze, ale zacznijmy od początku - czyli od fabuły, bo to chyba w tego typu grach jest ona najważniejsza, bo bez niej rozgrywka przypominałaby szachy. Rzecz się dzieje w naszym świecie, prawie za 200 lat. Ludzie kolonizują galaktykę i, jak zwykle bywa, walczą ze sobą o dominację.

Największą potęgą jest PanoOeania. Posiada największą liczbę planet, najsilniejsza gospodarkę i najnowocześniejsze technologie. PanOceania jest mieszanką różnych kultur, dziedziczką najlepszych demokratycznych i socjalnych dokonań zachodu. Dumna z siebie i trochę władcza, może się chełpić tym, że ma najbardziej zaawansowane technologicznie społeczeństwo i armię.

Wiecznym wrogiem PanOceanii, nieustającym w spiskach i intrygach, mających doprowadzić do upadku swego przeciwnika, jest Yu Jing. Cały daleki wschód zjednoczył się pod flagą tego, co niegdyś było Chinami. Jako produkt wielkiego przemysłu, osiągnięć technologicznych oraz silnej i rozwijającej się gospodarki, Yu Jing jest zdeterminowane i chce osiągnąć dominującą pozycję, na którą, w swoim mniemaniu, zasługuje.

Inną frakcją jest Haqqislam, dysponujący tylko jednym systemem gwiezdnym, Bourak. Odrzuciwszy fundamentalizm Haqqislam odwołuje się do złotych lat islamu, gdy sięgał on do humanizmu, filozofii i był ściśle połączony z naturą. Wiedza biotechnologiczna oraz terraformacja są głównym kapitałem Haqqislamu, słynącego również z najlepszych uczelni medycznych i planetologicznych w całej Ludzkiej Sferze.

Tam, gdzie toczy się utajona i nieoficjalna wojna, pojawia się duże zapotrzebowanie na niezależnych kupców i najemników - są nimi Nomadowie, stanowiący załogę trzech ogromnych statków kosmicznych (Tunguska, Corregidor i Bakunin). Podróżują oni, handlując, od sytemu do sytemu.

Przedostania frakcja, Ariadna składa się z potomków pierwszego statku z kolonistami, który znikł w tunelu czasoprzestrzennym i został uznany z stracony. Odizolowani na dalekiej i wrogiej planecie, Kozacy, Amerykanie, Szkoci i Francuzi rozwinęli twardą i technologicznie słabo rozwiniętą siłę, której dopiero niedawno udało się z kontaktować z Ludzką Sferą i która stara się uzyskać przestrzeń dla siebie oraz nie dać się zdominować innym potęgom.

Kiedy ludzkość pożera samą siebie, nowe zagrożenie, możliwe, że największe ze wszystkich, utworzyło przyczółek w samym środku Ludzkiej Sfery. Jest nim Połączona Armia obcych ras, zjednoczona przez dominującą Wyewoluowaną Inteligencję, starożytny, sztuczny umysł, który jest owładnięty żądzą władzy nad każdą rasą, z którą się zetknie.

Jak się w to gra?

Zasady mogą na początku sprawić mały problem, są bowiem nowatorskie i trzeba otworzyć się na pewne nietuzinkowe rozwiązania. System bazuje na kości dwudziestościennej i systemie prostych rzutów Normalnych (gracz wykonuje test umiejętności) i Twarzą w Twarz (obaj gracze wykonują taki test i ten, któremu uda się wykonać go lepiej, wygrywa). Co ciekawe, obowiązuje system puli rozkazów - przed bitwą gracz dzieli drużynę na (maksymalnie) dziesięcioosobowe grupy. Na każdego żołnierza w danej grupie gracz ma do dyspozycji rozkaz, który może wydać dowolnemu żołnierzowi z tej samej grupy. Pomyślicie pewnie: 'Super! Wystawiamy jednego killera i dziewięciu najtańszych i mamy problem z głowy.' Nic bardziej mylnego. Na każdy rozkaz wydany żołnierzowi, przeciwnik może wydać Automatyczne Rozkazy Reakcji każdemu swojemu wojownikowi, który widzi (czasem nawet nie musi widzieć) tego, który wykonuje rozkaz. Dodatkowo w grze wprowadzono tak przydatne pomysły, jak:

1 system zmiany trudności trafienia w zależności od odległości do celu;
2 system zasłony, która powoduje u przeciwnika zwiększenie trudności trafienia, a u atakowanego wzrost wartości pancerza;
3 świetny system kamuflażu, który powoduje, że przeciwnik nie wie, kto się w jego kierunku skrada;
4 nowatorski system hakowania ciężkiej piechoty, pancerzy bojowych i zdalnie sterowanych robotów i pojedynków hakerów;
5 system kosztu broni dodatkowych - ciężkie i specjalne bronie posiadają koszt w specjalnej puli punktów, tak, aby nie znalazło się ich nienormalnie dużo w armii;
6 wiele profili uzbrojenie dla każdego typu jednostek

i wiele, wiele innych...

Dobrą wiadomością dla tych z Was, którzy nie władają biegle angielskim jest to, że dzięki inicjatywie kilku z nas na oficjalnej stronie Infinity już niedługo znajdą się skróty zasad w języku polskim oraz to, że forum polskiego dystrybutora (link) powstał oddzielny dział dla Infinity.

Więcej informacji znajdziecie na stronach:

www.infinitythegame.com - strona domowa Infinity - znajdziecie tu skrót zasad, znaczniki i świeże zdjęcia nowych, odjechanych figurek;
Forum Infinity - forum anglojęzyczne w całości poświęcone Infinity, ale jeśli poszukacie dobrze znajdziecie polskojęzyczny przyczółek
Forum Mythos - polskie forum Infinity, jesli macie jakieś pytania, tam chętnie na nie odpowiemy.

Tak więc, miłego grania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: Infinity



Czytaj również

Infinity CodeOne. Operation: Kaldstrom
Fotounboxing
- pierwsze wrażenia
Infinity: Beyond Coldfront
Nauki ciąg dalszy
- recenzja
Infinity: Operation Coldfront
Na celowniku
- recenzja
Ostatni lot Gladiusa
[Infinity] Relacja ze starcia Sił Neoterry i Nomadów z Corregidoru

Komentarze


~Ori

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wszystko było by piękne gdybym lubiła SF. Ogólnie art. i gra do przyjęcia.:)
28-03-2006 21:02
Hida Yasu
   
Ocena:
0
fajne figurki :]
29-03-2006 12:07
Gerard Heime
   
Ocena:
0
Mechanika - testowana przez ekipę z działu bitewniaków - okazała się być mierna, było w niej sporo luk. Moje wrażenie było takie, że ARO preferuje strasznie pozocyjny styl walki (zasadniczo kto pierwszy się wychyli, ten pierwszy ginie).

Natomiast na plus mogę napewno policzyć bardzo ładne figurki. Chyba ich nogi to ich jedyna wada. Twarze są za to cudne!
29-03-2006 17:17
~Venom

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Po zapoznaniu się z przepisami zagrałem proxami i gre zapomniałęm. Niezbalasnowe postacie, mechanika słaba. Bez jedynego atutu jakim sa mangowe figurki gra się kompletnie nie broni.
29-03-2006 20:57
~Autor :P

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
pamiętajcie, że to tylko robiony na szybko wstępniak - pełne zasady są ponoć dobrze zrobione i szybkie. Podobne rzeczy da się przeczytac na forum Mythosa...
30-03-2006 21:53
~Venom

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ponoć figurki mają być za darmo i w skali 1:1 ;). Nie zmienia to faktu że aktualnie przepisy IMO są bardzo słabe a nowe się oceni jak bedą dostepne.
31-03-2006 11:39
~RYSIU

Użytkownik niezarejestrowany
    ugle
Ocena:
0
giera jest ogulnie spoksik
02-10-2006 14:04
~gostek_

Użytkownik niezarejestrowany
    Ble
Ocena:
0
to jak aktualna sytuacja polityczna przeniesiona do gry...ech wolałbym żeby gry były wolne od tego syfu
17-10-2006 15:42
orkołak
   
Ocena:
0
fajne arty ty malowałeś?
08-02-2007 18:05
~ergo:infinity

Użytkownik niezarejestrowany
    Infinity
Ocena:
0
Pozycyjny?
Wobec młotka 40k gdzie wszystko leci na kupe jak w starożytności napewno ale to poprostu realistyczny system przyszłościowych walk, bez zasłon i planowania nic nie zdziałasz.
System trzeba znać żeby sobie z nim radzić.
W porównaniu z takim np. Warzone, jest moim zdaniem o niebo lepszy i dużo bariej dynamiczny. Jedna postać może tu naprawdę dużo zdziałać. Ty decydujesz jak bardzo jest aktywna i żadne statystyki np. 3 akcji do wykorzystania Cie nie ograniczają.
Co do figurek. Nigdzie nie znajdziecie takiego sci-fi klimatu jak tu. NIe ma postarzania sprzętu, stylizacji na I W.Św itp.
Wszystko ultracybernetyczne i nowoczesne. Remoty, TAGi, ciężka pieczota, hakerzy (którzy naprawdę mają duzo do gadania masa broni i zasad specjalnych to tylko namiastka tego systemu.
System nie jest też drogi. Poprostu gra się na malo figurek. Za 200 zł można już grać na 200 pkt a to w Inifnity już całkiem średnia armia.
18-09-2007 10:19
~Dream Creator

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fakt, faktem. Infinity oprócz całkiem ciekawej mechaniki ma również inną zaletę. Jest o niebo tańsze od większości bitewniaków. Za 120zł w sklepie masz 6 NOWYCH niepomalowanych figurek+ jakieś tam pierdółki w paczce. Tymi sześcioma figurkami już można spokojnie się bawić w układanie scenariuszy i przechodzenie kampanii. Ten system nadaje się do tego jak żaden inny.
27-12-2007 17:45

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.