» Artykuły » Scenariusze » Odwrót

Odwrót


wersja do druku

Scenariusz do systemu Flames of War

Redakcja: Adam 'Aki' Kasprzak

Odwrót
Wersja do druku w formacie PDF plik 191 KB
Odwrót pozwala pobitym dowódcom na ocalenie części swoich sił i umożliwia im zajęcie pozycji lepszych do obrony. Scenariusz Odwrót wykorzystuje zasady Ambush, Defensive battle, Prepared positions oraz Strategic Withdrawal Twoje rozkazy Atakujący Aby w pełni wykorzystać odniesione wcześniej zwycięstwo musisz zmiażdżyć straż tylnią nieprzyjaciela i przekształcić odwrót jego sił w paniczną ucieczkę. Przebij się przez siły przeciwnika i zajmij jeden z Celów zanim będzie za późno. Obrońca Musisz osłonić odwrót swoich sił, aby mogły one zając nowe pozycje oraz przegrupować się. Nieprzyjaciel krąży wokół Twoich flanek, a więc straż tylnia nie może długo pozostać na swoich pozycjach. Broń Celów do czasu kiedy Twoje główne siły będą bezpieczne.
Przed bitwą 1. Wyznacz obrońcę i atakującego zgodnie z zasadą Defensive Battle. 2. Obrońca wybiera jedną z długich krawędzi stołu, która będzie jego strefą rozstawienia. Atakujący wystawiać się będzie z przeciwnej krawędzi. 3. Obrońca wystawia jeden Cel w swojej strefie rozstawienia tak, aby nie był on bliżej niż 8"/20cm od jakiejkolwiek krawędzi stołu oraz od linii dzielącej stół na połowy atakującego i obrońcy. 4. Następnie atakujący wystawia dwa Cele w ten sam sposób jak obrońca. Żaden z dwóch danych Celów nie może być oddalony od siebie o więcej niż 48"/120cm. 5. Obrońca wystawia całość swoich sił w przygotowanych pozycjach (Prepared Positions) po swojej stronie stołu. Jeden pluton może zostać wyznaczony do robienia zasadzki (Ambush). 6. Atakujący wystawia całość swoich sił po swojej stronie stołu nie bliżej niż 16"/40cm od linii dzielącej stół na połowy atakującego i obrońcy. 7. Następnie, poczynając od obrońcy, gracze wystawiają swoje drużyny samodzielne (Independant teams) w swoich strefach wystawienia. Rozpoczęcie bitwy 1. Siły obrońcy zaczynają grę w przygotowanych pozycjach (Prepared positions), a więc wszystkie plutony zaczynają grę w okopach (Foxholes) oraz posiadając status Gone to the Ground. 2. Poczynając od obrońcy, obaj gracze wykonują ruch zwiadowczy (Reconnaissance Deployment). 3. Grę rozpoczyna atakujący. Zakończenie bitwy Bitwa się kończy kiedy:
  • Atakujący zaczyna swoją turę będąc w posiadaniu któregoś z Celów, lub
  • Kiedy obrońca rozpoczyna swoją ósmą turę (pamiętaj, aby wykonać test morale kompanii – Company Morale Check - jeśli jest on potrzebny zanim przystąpicie do wyłaniania zwycięzcy).
Wyłonienie zwycięzcy Atakujący wygrywa jeśli zaczął swoją turę będąc w posiadaniu któregoś z Celów. Atakujący zmiażdżył straż tylnią obrońcy i zdobył Cele. W innym przypadku wygrywa obrońca. Straż tylnia dała siłom głównym wystarczająco dużo czasu na bezpieczne wycofanie się i obecnie sama przystępuje do odwrotu. Wyliczcie zdobyte Punkty Zwycięstwa (VP) zgodnie z Tabelą Punktów Zwycięstwa (str. 149 podręcznika głównego). Podsumowanie zasad wykonywania odwrotu (szczegóły str. 155 podręcznika głównego)
  • Tura 3 - obrońca wycofuje pluton jeśli ma 5+ plutonów, w innym wypadku połóż Znacznik Opóźnienia
  • Tura 4 - obrońca wycofuje pluton (i usuwa wszystkie Znaczniki Opóźnienia) jeśli ma 5+ plutonów i znaczników, w innym wypadku połóż Znacznik Opóźnienia
  • Tura 5 - powtórz odwrót
  • Tura 6 - wycofaj pierwszy Cel (który postawił atakujący), powtórz odwrót
  • Tura 7 - wycofaj drugi Cel (który postawił atakujący), powtórz odwrót
  • Tura 8 - wykonaj test morale kompanii - Company Morale Check - jeśli jest on potrzebny. Koniec gry.
Powyższy tekst jest tłumaczeniem scenariusza z podręcznika głównego do Flames of War. Został przetłumaczony i opublikowany za wiedzą i zgodą wydawnictwa.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Bez odwrotu
Scenariusz do systemu Flames of War
Potyczka
Scenariusz do systemu Flames of War
Przebicie
Scenariusz do systemu Flames of War
Kocioł
Scenariusz do systemu Flames of War
Bój spotkaniowy
Scenariusz do systemu Flames of War

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.